خانه عناوین مطالب تماس با من

وبلاگ کارشناسی متوسطه نظری و پیش دانشگاهی آموزش و پرورش منطقه ۴

وبلاگ کارشناسی متوسطه نظری و پیش دانشگاهی آموزش و پرورش منطقه ۴

پیوندها

  • آموزش پرورش شهر تهران
  • اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ شهر تهران

دسته‌ها

  • اطلاعیه ها 6
  • مقالات 7
  • تجارب موفق مدیران و دبیران 3
  • حدود انتظارات 3
  • روش تدریس و روش ارزشیابی 4
  • مدرسه برتر 2

جدیدترین یادداشت‌ها

همه
  • مدیریت تعارض
  • استفاده از تکنولوژی آموزشی در تدریس:
  • اهمیت استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلمان،نقش وسایل کمک آموز
  • راهکارهایی برای افزایش انگیزه دانش آموزان در کلاس:
  • خلاقیت در مدیریت
  • روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه
  • چگونه یک معلم فعال ، پرانرژی و تاثیر گذار باشیم ؟
  • ویژگیهای مدارس برتر
  • مشارکت در کار گروهی در آموزشگاه
  • مدیریت کیفیت جامع
  • فرم نظارت بر کیفیت بخشی آموزشی در مدارس
  • معرفی و شرح مختصر کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مدیران
  • یک تجربه موفق در پیشرفت تحصیلی
  • تعیین ضوابط کارآمدی دبیران کارآمد
  • تعیین ضوابط تشویق مدیران
  • تعیین ضوابط تشویق دبیران
  • تعیین ضوابط تشویق دانش آموزان
  • درس شیرین هندسه
  • نقدی بر شورای معلمان از زبان یک معلم
  • نمون برگ تنظیم ، طراحی ، تعیین نتایج ، شاخص ها ی مدارس متوسطه

بایگانی

  • فروردین 1389 3
  • اسفند 1388 2
  • بهمن 1388 5
  • دی 1388 9
  • آذر 1388 7

آمار : 31310 بازدید Powered by Blogsky

عناوین یادداشت‌ها

  • مدیریت تعارض یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 09:18
    تعارض اختلاف در رسیدن به هدفهای سازمان است، امروز نیروی‌ انسانی‌ به‌ عنوان‌ اصلیترین‌ دارایی‌ سازمانها و به‌ عنوان‌ مزیت‌رقابتی‌ آن مطرح‌ است‌ وجود همکاری‌ و همدلی‌ بین‌ این‌ منابع‌ ارزشمند از جمله‌ مهمترین‌ عوامل‌ اساسی‌برای‌ موفقیت‌ درهمه‌ سازمانها است. تعارض در سازمان اجتناب ناپذیر و لزوما" برای سازمان غیر...
  • استفاده از تکنولوژی آموزشی در تدریس: یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 09:26
    ما می توانیم تکنولوژی را به دو صورت ببینیم. بعنوان یک سری ابزارها که آنچه ما هم اکنون انجام می دهیم را تقویت کرده و وسعت می بخشند، یا بعنوان چیزهایی با ظرفیت ایجاد تغییر ریشه ای در آنچه ما اکنون انجام می دهیم و نحوة انجام آن. به عنوان مثال تکنولوژی زین دوچرخه به دوچرخه سوار امکان می دهد که بیشتر و طولانی تر سفر کند،...
  • اهمیت استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلمان،نقش وسایل کمک آموز یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 09:16
    آیا می دانید : " ‍ 75درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می شود ، نگذاریم بینایی دانش آموزان در کلاس تا آخر زنگ ،مختص دیدن معلم در پای تخته شود! " کم رنگ شدن نقش وسائل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری: امروزه وسائل کمک آموزشی اعم از پیچیده و ساده به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظام...
  • راهکارهایی برای افزایش انگیزه دانش آموزان در کلاس: یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 07:44
    به طورکلی به‌منظور افزایش انگیزه دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت درونی شدن انگیزه‌ها راهکارهای زیر توصیه می‌شود: 1 - سعی کنیم اولویت تجربه‌های دانش‌آموزان برای آنها جالب باشد، احساس موفقیت اولیه اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد. 2 - برای موفقیت دانش‌آموزان پاداش در نظر بگیریم. منتظر نباشیم تا افت تحصیلی اتفاق...
  • خلاقیت در مدیریت یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 07:34
    خلاقیت دارای سه مؤلفه است: تخصص ، تفکر خلاق و انگیزش که می تواند درونی و بیرونی باشد ، مدیران روی هر سه این خصوصیات می توانند اثر گذارند ولی بر روی انگیزش کارکنان بیشتر از دو مؤلفه دیگر تأثیر گذار هستند افزایش خلاقیت در سازمانها می‌تواند به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات ، کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف منابع ، کاهش بورو...
  • روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 08:37
    خلاقیت زیباترین و شگفت انگیزترین خصیصه ی انسان است. غنا، پویایی و بقای هر فرهنگ و تمدنی به خلاقیت مردمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است. اکنون در آغاز هزاره ی سوم به جرأت می توان گفت خلاقیت همان چیزی است که زندگی مدرن بشر متمدن را از زندگی ابتدایی انسان نخستین جدا می کند. اگر اکنون در...
  • چگونه یک معلم فعال ، پرانرژی و تاثیر گذار باشیم ؟ یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 13:27
    هر شخصی دوست دارد در موقعیت ها و شغل خود ، فردی موثر ، موفق ، و مطرح بوده و به او با دیده منفعل ، بی تفاوت ، تاثیر پذیر صرف ، گوشه گیر و نا کارآمد نگاه نشود و تمایل دارد بتواند بر محیط کاری خود ، همکاران ، مدیران و مسئولین و ... تاثیر مثبت بگذارد. با توجه به موارد زیر "آیا شما یک معلم فعال ،پرانرژی و تاثیر گذار...
  • ویژگیهای مدارس برتر یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 12:48
    بررسی ویژگیهای مدارس برتراز ابعاد مختلف : - ویژگی‌های مدارس برتر از بعد نتیجه‌گیری 1- این گونه مدارس قابل انعطاف، پاسخگو و فعال در برابر تغییر در نیازها و انتظارت ذی نفعان می باشند. 2- این گونه مدارس نیازها و توقعات ذی نفعشان را اندازه‌گیری و پیش‌بینی می‌نمایند. 3- این گونه مدارس عملکرد سایر مدارس را نیز مورد ارزیابی...
  • مشارکت در کار گروهی در آموزشگاه یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 12:13
    دلایل نیاز به کار گروهی در مدرسه : 1 ‌ - ‌ توانایی ذهنی محدود انسان : خرد فردی انسان با توجه به انبوه دانش و اطلاعات در عصر فرا صنعتی، اطلاعات و دانش، بسیار محدود و ناتوان است و عاقلانه نیست که برای سازمان های علمی و آموزشی به ویژه مدرسه که کانون تربیت و تعلیم است، یک نفر به تنهایی به جای همه فکر کند، تصمیم بگیرد و...
  • مدیریت کیفیت جامع یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 12:10
    مدیریت کیفیت جامع، روش مدیریت گروهی انجام دادن کار برای بهبود مداوم کیفیت و بهره وری قابلیت ‌ ها و استعدادهای مدیریت و نیروی انسانی کار است . مدیریت کیفیت جامع، مدارس امروز را در مواردی نظیر، فرایند ارزشیابی و قبولی دانش آموزان، ارتقای جذابیت مدرسه نزد دانش آموزان و معلمان، بهبود برنامه های درسی و آموزشی، سرعت و ارائه...
  • فرم نظارت بر کیفیت بخشی آموزشی در مدارس سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 11:10
    جهت دریافت فرم نظارت بر کیفیت بخشی آموزشی در مدارس کلیلک کنید
  • معرفی و شرح مختصر کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مدیران یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 09:15
    عنوان : معرفی و شرح مختصر کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مدیران، برای افزایش کارایی معلمان و یادگیری بهتر دانش آموزان تهیه وتلخیص ؛حمید رضا ترکمندی ، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی برخی روشهای تدریس ارائه شده در این صفحه :روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )،روش شاگــــرد ـ استــــادی ،روش چند حســـی ( مختلط ) ،روش...
  • یک تجربه موفق در پیشرفت تحصیلی یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 08:27
    یک راه مناسب برای پیشرفت تحصیلی یکی از همکاران می گفت من اول هر ماه به دانش آموزان نمره 20 را میدادم ومی گفتم بچه ها این نمره شماست برحسب هر پرسشی که انجام خواهم داد برای هر پاسخ غلط نمره کسر خواهم کرد هرکس توانست تا آخر ماه این نمره را نگهدارد متعلق به خودش است. وگرنه با عملکرد نادرست نمره کسر خواهد شد .این روش چند...
  • تعیین ضوابط کارآمدی دبیران کارآمد چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 18:09
    جهت دریافت جدول شاخص های تعیین ضوابط کارآمدی دبیران کارآمد کلیک کنید
  • تعیین ضوابط تشویق مدیران چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 18:06
    جهت دریافت جدول شاخص های تعیین ضوابط تشویق مدیران کلیک کنید
  • تعیین ضوابط تشویق دبیران چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 18:05
    جهت دریافت جدول شاخص های تعیین ضوابط تشویق دبیران کلیک کنید
  • تعیین ضوابط تشویق دانش آموزان چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 18:04
    جهت دریافت جدول شاخص های تعیین ضوابط تشویق دانش آموزان کلیک کنید
  • درس شیرین هندسه یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 07:59
    بسمه تعالی در سالهای تحصیل، هندسه شیرین ترین درسی بود که می شناختم . آن زمان از هوش های چندگانه گاردنر هیچ اطلاعی نداشتم ولی تفاوت دانش آموزان در یادگیری هندسه برایم محسوس بود . سال های بعد وقتی معلم شدم ، مشکلات دانش آموزان در درس هندسه انگیزه ای شد برای مطالعات و پژوهش پیرامون تفاوتهای فردی دانش آموزان و ایجادانگیزه...
  • نقدی بر شورای معلمان از زبان یک معلم شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 09:09
    نقدی بر شورای معلمان از زبان یک معلم چه قدر خوب بود ! مدیر مدرسه طی جلسه ای در شهریور ماه از معلمان می خواست که نظر خود را درباره برگزاری شورای معلمان ، خواسته ها ، انتظارات و نیازهایشان را اعلام کنند و طرح ها و پیشنهادات خود را برای تحقق آن نیازها و انتظارات بیان دارند و مدیر مدرسه پس از جمع آوری و دسته بندی موارد...
  • نمون برگ تنظیم ، طراحی ، تعیین نتایج ، شاخص ها ی مدارس متوسطه دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 15:06
    جهت دریافت جدول شماره ۱ کلیک کنید جهت دریافت جدول شماره ۲ کلیک کنید
  • انتظارات کارشناسی نظری و پیش دانشگاهی از مدیران محترم مدارس متوس دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 14:28
    1- تدوین برنامه سالانه و ارسال آن به کارشناسی 2- تنظیم برنامه هفتگی بر اساس میزان ساعات مصوب 3- بررسی افت و ارتقای تحصیلی در پایه اول و ارائه گزارش به کارشناسی 4- برنامه ریزی در زمینه استفاده بهینه از نیروهای مازاد در آموزشگاه و ارائه گزارش به کارشناسی ( ترجیحاً به عنوان مسئول رسیدگی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ) 5-...
  • برنامه های کارشناسی متوسطه نظری و پیش دانشگاهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 14:26
    اهم برنامه های کارشناسی 1- کنترل برنامه سالانه مدارس با تکیه بر شاخص های کیفیت بخشی – آمو.زش نیروی انسانی – مشارکت و نظارت 2- تحلیل وضعیت آموزشی مدارس با توجه به مقایسه نمرات ارزشیابی مستمر پایانی در دروس در امتحانات داخلی و نهایی 3- دریافت گزارش گذر تحصیلی در پایه اول در 5 سال اخیر 4- تهیه معدل دروس تخلف دار ارزشیابی...
  • محورهای نظارت بر فعالیتهای مدارس متوسطه نظری و پیش دانشگاهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 14:23
    محورهای نظارت بر فعالیتهای مدارس متوسطه نظری و پیش دانشگاهی الف ) تحقق اهداف برنامه توسعه 1- بررسی تراکم دانش آموز در کلاس 2- بررسی نسبت دانش آموز به دبیر 3- بررسی نحوه توزیع دانش آموزان پایه اول در رشته ها 4- بررسی نرخ گذر تحصیلی از پایه های اول و دوم ( تحلیل نتایج امتحانات به بررسی افت در دروس مردودین ترک تحصیل ) 5-...
  • یادگیری و الگوهای جمعی یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 07:36
    یادگیری و الگوهای جمعی یادگیری و عوامل موثر بر آن همچنین روشهای بهره گیری از توان فردی دانش آموزان در فضای جمعی کلاس الگوی کار و بحث گروهی امروزه در دنیا هیچ کاری در زمینه های علم فناوری، اقتصاد و حتی فکر و اندیشه به صورت فردی انجام نمی شود. کارگروهی یکی از روش های اصلی تدریس در کلاس علوم است و باید دانش آموزان را به...
  • پیش گفتار یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 13:34
    مساله آموزش و پرورش یک مساله ی خیلی جدی و اساسی است و بدون تلقی صحیح از آموزش و پرورش ٬ نمی توان برنامه ریزی کرد و بدون برنامه ریزی نمی توان حرکت کرد. بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با روسای وزارت آموزش و پرورش همکاران محترم با سلام و احترام و آرزوی تحقق هرچه سریع تر آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران...
  • پیشنهاداتی برای ارتقاء کیفیت جلسات شورای معلمان مدارس یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 13:32
    ازمؤثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمان ها مخصوصا سازمان های آموزشی مانند مدرسه "مشارکت" است . "مشارکت یعنی مجموعه اقداماتی که میزان نفوذ و مسئولیت کارکنان (معلمان ، دانش آموزان و اولیاء) را در فرایند تصمیم گیری ، از طریق تفویض اختیار در سطوح مختلف ، افزایش دهد و نوعی حس مالکیت و تعلق را در...