معرفی و شرح مختصر کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مدیران

عنوان : معرفی و شرح مختصر کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مدیران،  برای  افزایش کارایی معلمان و یادگیری بهتر دانش آموزان

تهیه وتلخیص ؛حمید رضا ترکمندی ، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

برخی روشهای تدریس ارائه شده در این صفحه :روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )،روش شاگــــرد ـ استــــادی ،روش چند حســـی ( مختلط ) ،روش پـــــروژه ای ،روش حل مسئله،شیوه تمــــرینی ،شیوه بحثی،الگــــوی کاوشگری به شیوه حقوقی،الگــــوی آموختن کنترل خود ،الگوی ایفای نقش

ادامه مطلب ...

یک تجربه موفق در پیشرفت تحصیلی

یک راه مناسب برای پیشرفت تحصیلی  

یکی از همکاران می گفت من اول هر ماه به دانش آموزان نمره 20 را میدادم  ومی گفتم بچه ها این نمره شماست برحسب هر پرسشی که انجام خواهم داد برای هر پاسخ غلط نمره کسر خواهم کرد هرکس توانست تا آخر ماه این نمره را نگهدارد متعلق به خودش است. وگرنه  با عملکرد نادرست نمره کسر  خواهد شد .این روش چند  حسن داشت :

1- بچه ها گله نداشتند که من به آنها نمره نمی دهم بلکه خودشان نمره را  نمی توانستند نمره را نگهدارند.

2- من مجبور بودم از همه بجه ها  آنقدر پرسش کنم تا   نمره واقعی شان را کسب می کردند.و این برای دانش آموزان انگیزه ایجاد می کرد تا دست از تلاش برندارند .

3- بچه ها نمره ای را که داشتند نمی خواستند به آسانی از دست بدهند.

درس شیرین هندسه

بسمه تعالی

در سالهای تحصیل،  هندسه شیرین ترین درسی بود که می شناختم . آن زمان از هوش های چندگانه گاردنر هیچ اطلاعی نداشتم ولی تفاوت دانش آموزان در یادگیری هندسه برایم محسوس بود . سال های بعد وقتی معلم شدم ، مشکلات دانش آموزان در درس هندسه انگیزه ای شد برای مطالعات و پژوهش پیرامون تفاوتهای فردی دانش آموزان و ایجادانگیزه یادگیری در دانش آموزان خصوصاً دانش آموزانی که از هوش های منطقی ریاضی وفضایی کمتر بهره مندند ......

در حال حاضر سعی می کنم با شیوه فعال تدریس کنم و برای هر مبحث از کتاب  روش تدریس یا شیوه ارزشیابی جدیدی ارائه دهم و هر روز پرانرژی تر، شاداب تر و سرحال تر و با مطالعه سر کلاس حاضر شوم .

در حال حاضر سعی می کنم با شیوه فعال تدریس کنم و برای هر مبحث از کتاب  روش تدریس یا شیوه ارزشیابی جدیدی ارائه دهم و هر روز پرانرژی تر، شاداب تر و سرحال تر و با مطالعه سر کلاس حاضر شوم .

ادامه مطلب ...

نقدی بر شورای معلمان از زبان یک معلم

نقدی بر شورای معلمان از زبان یک معلم

چه قدر خوب بود !

مدیر مدرسه طی جلسه ای در شهریور ماه از معلمان می خواست که نظر خود را درباره برگزاری شورای معلمان ، خواسته ها ، انتظارات و نیازهایشان را اعلام کنند و طرح ها و پیشنهادات خود را برای تحقق آن نیازها و انتظارات بیان دارند و مدیر مدرسه پس از جمع آوری و دسته بندی موارد طرح شده ، با تحلیل آماری ، اولویت را شناسایی ، و عنوان موضوعات هر ماه را قبل از شروع سال تحصیلی هر ماه مشخص می کرد زمان و محتوای جلسات را قبل از تشکیل نخستین شورا با نظر معلمان به تصویب می رساند .

ادامه مطلب ...